Monday 28 November 2011

OUTPUT Kursus Profesionalisme Guru SBT

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Alhamdulillah, kursus saya yang bermula 21 Nov sehingga 24 Nov di Hotel Quality Shah Alam telah selesai.Banyak perkongsian ilmu yang telah saya peroleh selama 4 hari tersebut.Slot yang paling menarik ialah bagaimana mengintegrasikan ICT dalam pengajaran dan pembelajaran. Peserta kursus telah dibekalkan cd bagi beberapa perisian seperti :
1) eXe1.04.1(elearning XTHML editor)
2)iSpring
3)Format Factory
4)Picpik
5) Picasa 3
Dengan menggunakan perisian2 tersebut, saya dan rakan diminta membina bahan untuk sesi P&P. Saya telah diajar bagaimana untuk memasukkan video,lagu, slaid power point, dan banyak lagi ke dengan menggunakan eXe-1.04.1.Banyak lagi yang perlu saya explore mengenai eXe-1.04.1 untuk membantu saya mengaplikasikan P&P yang lebih menarik.Insya Allah. Jika rakan2 ingin mengetahui lebih lanjut tentang eXe-1.04.1, layari laman ini :
http://www.exelearning.org/
Selamat mencuba!!






No comments:

Post a Comment