Monday 10 October 2011

Sebagai Guru Matematik..

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Masuk tahun ini (2011),bermakna 7 tahun saya menjadi seorang guru..dan sudah 5 tahun mengajar Matematik Tahun 6. Perasaan saya??..Bercampur baur..berasa seronok kerana dapat mencurah ilmu untuk anak2 Tahun 6 menghadapi peperiksaan UPSR..Saban tahun masa hujung minggu dipenuhi aktiviti wajib kelas tambahan bersama mereka..Adakalanya sedih juga apabila murid gagal memahami pengajaran saya khususnya murid2 kelas akhir..pasti ada kelemahan di pihak saya..

Banyak pengalaman saya apabila bercakap tentang pengajaran Matematik dengan anak2 ini.Macam2 ragam dan kerenah..semuanya mewarnai tugas saya sebagai seorang guru. Namun,demi amanah dan tanggungjawab ini,saya terus dan terus berusaha demi memastikan anak2 ini berjaya dalam kehidupan mereka kelak.Insya Allah..

No comments:

Post a Comment